Финита ля Дримлайнер?

И прочий транспорт будущего
User avatar
MAF
Уже с Приветом
Posts: 3903
Joined: 19 Mar 2007 04:49
Location: YYZ

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by MAF »

vaduz wrote:
MAF wrote:А вот что предлагает боинг как решение, каждый сделает свои выводы:
http://787updates.newairplane.com/Boein ... nglish.pdf

p.s. Я пожалуй ближайшие лет 10 на 787 не летец... Здоровье дороже.
Reality check failed...
А что не так? Расскажите может я не прав...
не покупаю товары и услуги фашистских хунт прибалтики и украины.
"Мы русские - какой восторг!" А.В.Суворов
vaduz
Уже с Приветом
Posts: 27652
Joined: 15 Jul 2002 17:05
Location: MD

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by vaduz »

MAF wrote:
vaduz wrote:
MAF wrote:А вот что предлагает боинг как решение, каждый сделает свои выводы:
http://787updates.newairplane.com/Boein ... nglish.pdf

p.s. Я пожалуй ближайшие лет 10 на 787 не летец... Здоровье дороже.
Reality check failed...
А что не так? Расскажите может я не прав...
Начните с первого вопроса: какие именно планы?
Дело в том, что ваш пост дает основания полагать, что вы либо не читаете дальше заголовка, либо не понимаете смысл прочитанного.
User avatar
MAF
Уже с Приветом
Posts: 3903
Joined: 19 Mar 2007 04:49
Location: YYZ

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by MAF »

vaduz wrote:
MAF wrote:
vaduz wrote:
MAF wrote:А вот что предлагает боинг как решение, каждый сделает свои выводы:
http://787updates.newairplane.com/Boein ... nglish.pdf

p.s. Я пожалуй ближайшие лет 10 на 787 не летец... Здоровье дороже.
Reality check failed...
А что не так? Расскажите может я не прав...
Начните с первого вопроса: какие именно планы?
Дело в том, что ваш пост дает основания полагать, что вы либо не читаете дальше заголовка, либо не понимаете смысл прочитанного.
Перечитал свой последний пост не нашел слово "планы". вы о чем?
не покупаю товары и услуги фашистских хунт прибалтики и украины.
"Мы русские - какой восторг!" А.В.Суворов
vaduz
Уже с Приветом
Posts: 27652
Joined: 15 Jul 2002 17:05
Location: MD

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by vaduz »

MAF wrote:
vaduz wrote:
MAF wrote:
vaduz wrote:
MAF wrote:А вот что предлагает боинг как решение, каждый сделает свои выводы:
http://787updates.newairplane.com/Boein ... nglish.pdf

p.s. Я пожалуй ближайшие лет 10 на 787 не летец... Здоровье дороже.
Reality check failed...
А что не так? Расскажите может я не прав...
Начните с первого вопроса: какие именно планы?
Дело в том, что ваш пост дает основания полагать, что вы либо не читаете дальше заголовка, либо не понимаете смысл прочитанного.
Перечитал свой последний пост не нашел слово "планы". вы о чем?
1. Найдите в данной теме мой пост, в котором первый раз задан вопрос "какие именно планы?"
2. Найдите в том сообщении свою цитату.
3. Найдите в своей цитате слово "планы" .
4. Попробуйте обяснить, о каких планах идет речь.
5. Попробуйте обяснить, чо обозначает реплика "минус 1" в вашем посте.
User avatar
Papa Hotel Whisky
Уже с Приветом
Posts: 2548
Joined: 17 Jun 2010 02:40

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by Papa Hotel Whisky »

Пофиксили таки батарейку. Теперь получить "одобрямс" от FAA - и можно ставить Service Pack 1 на все борта.
http://www.king5.com/news/aerospace/Boe ... 45091.html
Хорошо сказанное слово лучше метко брошенного топора (индейская мудрость)
User avatar
MAF
Уже с Приветом
Posts: 3903
Joined: 19 Mar 2007 04:49
Location: YYZ

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by MAF »

Papa Hotel Whisky wrote:Пофиксили таки батарейку. Теперь получить "одобрямс" от FAA - и можно ставить Service Pack 1 на все борта.
http://www.king5.com/news/aerospace/Boe ... 45091.html
Ага, из вашего же линка:
The root cause of the battery problems still isn't known. Boeing executives have said that other airplane problems have been fixed without understanding exactly what caused them.
Так что пофиксили то?
не покупаю товары и услуги фашистских хунт прибалтики и украины.
"Мы русские - какой восторг!" А.В.Суворов
User avatar
MAF
Уже с Приветом
Posts: 3903
Joined: 19 Mar 2007 04:49
Location: YYZ

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by MAF »

тыыыык, а что там горит в Хитроу?
не покупаю товары и услуги фашистских хунт прибалтики и украины.
"Мы русские - какой восторг!" А.В.Суворов
ПростоНик
Уже с Приветом
Posts: 1486
Joined: 28 Aug 2008 17:34
Location: UT

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by ПростоНик »

787 горит. После того как развернулся и сел обратно.
StrangerR
Уже с Приветом
Posts: 38016
Joined: 14 Dec 2006 20:13
Location: USA

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by StrangerR »

ПростоНик wrote:787 горит. После того как развернулся и сел обратно.
Загорелся на парковке причем похоже в месте для отдыха экипажа. Скоро узнаем что там горело.
User avatar
dotcom
Уже с Приветом
Posts: 9035
Joined: 25 Oct 2011 19:02
Location: SVO->ORD->SFO

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by dotcom »

Эфиопы. Говорили же им, что кальяны на борту нельзя качегарить. :D
User avatar
MAF
Уже с Приветом
Posts: 3903
Joined: 19 Mar 2007 04:49
Location: YYZ

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by MAF »

Image
On Jul 12th 2013 an Ethiopian Airlines Boeing 787-800 registration ET-AOP was parked at London Heathrow Airport with no occupants, when smoke began to billow from the rear of the aircraft prompting emergency services to respond and both runways to be closed. The aircraft was foamed and the fire extinguished. The cause of the fire is unknown at this time. The aircraft had arrived in Heathrow as flight ET-700 at 06:30L (05:30Z) and was scheduled to depart for the return flight ET-701 at 21:00L (20:00Z

From initial reports, seems the cause was located in the air conditioning system. Airplane is heavily damaged, might be a write-off. Heavy damage to tail structure including vertical stabilizer root, possibly also rear pressure bulkhead. Not good.
Свалят на эфиопов или в NTSB боинг очередной чемодан денег занесет?
не покупаю товары и услуги фашистских хунт прибалтики и украины.
"Мы русские - какой восторг!" А.В.Суворов
User avatar
Yvsobol
Уже с Приветом
Posts: 81378
Joined: 09 Mar 2003 07:07

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by Yvsobol »

Вот в Бостон вернулся с рейса на Токио. Японские авиалинии. Не прет шо то ....
User avatar
MAF
Уже с Приветом
Posts: 3903
Joined: 19 Mar 2007 04:49
Location: YYZ

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by MAF »

http://www.bbc.co.uk/news/business-23364389
Air accident investigators looking into the Boeing 787 Dreamliner fire at Heathrow last week may have identified the cause.
They have asked that all Boeing 787s switch off an electrical component until further notice.
In a statement, the Air Accidents Investigation Branch said a transmitter used to locate aircraft after a crash needed more "airworthiness actions"
Boeing reiterated its commitment to the expensive aircraft, saying: "We are confident the 787 is safe and we stand behind its overall integrity."
Instead, they have found that the fire was in the upper rear part of the 787 Dreamliner, where the Emergency Locator Transmitter (ELT) is fitted.

The AAIB statement said: "Detailed examination of the ELT has shown some indications of disruption to the battery cells. It is not clear however whether the combustion in the area of the ELT was initiated by a release of energy within the batteries or by an external mechanism such as an electrical short."

As the ceiling space where the ELT is located does "not typically carry the means of fire detection... had this event occurred in flight it could pose a significant safety concern and raise challenges for the cabin crew in tackling the resulting fire".
не покупаю товары и услуги фашистских хунт прибалтики и украины.
"Мы русские - какой восторг!" А.В.Суворов
User avatar
pic
Уже с Приветом
Posts: 2379
Joined: 13 Sep 2007 23:15
Location: San Diego, CA

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by pic »

К слову ELT стоит практически на всех самолетах США включая мелкие (по закону).
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.
User avatar
pic
Уже с Приветом
Posts: 2379
Joined: 13 Sep 2007 23:15
Location: San Diego, CA

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by pic »

MAF wrote: Свалят на эфиопов или в NTSB боинг очередной чемодан денег занесет?
NTSB занимается только проишествиями в США разве что другая старана попросит о помощи
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.
PavelM
Уже с Приветом
Posts: 13316
Joined: 13 Jun 1999 09:01
Location: Yekaterinburg -> Montreal

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by PavelM »

Таки батарейки?
http://lenta.ru/news/2013/07/27/baddream/
User avatar
MAF
Уже с Приветом
Posts: 3903
Joined: 19 Mar 2007 04:49
Location: YYZ

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by MAF »

PavelM wrote:Таки батарейки?
http://lenta.ru/news/2013/07/27/baddream/
таки козел отпущения.
не покупаю товары и услуги фашистских хунт прибалтики и украины.
"Мы русские - какой восторг!" А.В.Суворов
User avatar
Papa Hotel Whisky
Уже с Приветом
Posts: 2548
Joined: 17 Jun 2010 02:40

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by Papa Hotel Whisky »

Так уж сразу и козел. Из главных конструкторов одного из самолетов (которых у Боинга целая линейка) в вице-президенты - это что угодно, только не понижение. Как максимум повышение, как минимум перевод на другой carrier track на аналогичную должность.
Хорошо сказанное слово лучше метко брошенного топора (индейская мудрость)
User avatar
MAF
Уже с Приветом
Posts: 3903
Joined: 19 Mar 2007 04:49
Location: YYZ

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by MAF »

Papa Hotel Whisky wrote:Так уж сразу и козел. Из главных конструкторов одного из самолетов (которых у Боинга целая линейка) в вице-президенты - это что угодно, только не понижение. Как максимум повышение, как минимум перевод на другой carrier track на аналогичную должность.
За то что была остановка эксплуатации и один борт сгорел главный констурктор по вашим словам получил промоушен, а я вот задумался, это что ж должно было произойти чтоб его наказали?
не покупаю товары и услуги фашистских хунт прибалтики и украины.
"Мы русские - какой восторг!" А.В.Суворов
PavelM
Уже с Приветом
Posts: 13316
Joined: 13 Jun 1999 09:01
Location: Yekaterinburg -> Montreal

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by PavelM »

Papa Hotel Whisky wrote:Так уж сразу и козел. Из главных конструкторов одного из самолетов (которых у Боинга целая линейка) в вице-президенты - это что угодно, только не понижение. Как максимум повышение, как минимум перевод на другой carrier track на аналогичную должность.
В лучших эпитетах Правды: "Товарищ Соломенцев освобожден от занимаемой должности в связи с переходом на другую работу".
Зачем пытаться прикрыть очевидное?
Либо "главный по тарелочкам" пролюбил все полимеры, либо мера чисто политическая, призванная разубедить инвесторов и прочих сторонних наблюдателей.
User avatar
Papa Hotel Whisky
Уже с Приветом
Posts: 2548
Joined: 17 Jun 2010 02:40

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by Papa Hotel Whisky »

Я не пытаюсь анализировать причины такого решения. Просто константирую факт - позиция вице-президента компании как минимум не ниже, чем генерального конструктора одной из моделей. Не исключаю, впрочем, что позиция создана специально под него. Такая вот почетная синекура. Под давлением общественности и инвесторов убрали ключевую фигуру, на которую можно списать все провалы, а человеку (в знак признания его реальных заслуг в создании этой модели) подобрали должность того же уровня, если не выше.
Когда действительно хотят избавиться от человека, который не справляется (или просто стар, чтобы адекватно реагировать на вызовы) - переводят на должность эксперта или советника. И приличия соблюдены (не выкинули пинком на улицу), и реального влияния ноль.
Хорошо сказанное слово лучше метко брошенного топора (индейская мудрость)
User avatar
MAF
Уже с Приветом
Posts: 3903
Joined: 19 Mar 2007 04:49
Location: YYZ

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by MAF »

Японцы отметились:
http://www.marketwatch.com/story/ana-ca ... hare_tweet
TOKYO--ANA Holdings Inc. said Monday that All Nippon Airways canceled a Boeing 787 flight from the western Japanese city of Okayama to Tokyo after a system warning message that the aircraft's information control-system had a problem.

All Nippon Airways, a unit of ANA Holdings, became aware of the possible control-system problem around 0000 GMT after the jet landed at Okayama airport. The aircraft was scheduled to return to Tokyo, an ANA spokesman said. The airline is investigating the problem, the spokesman said.

A total of 165 passengers who were supposed be on the flight instead took a flight operated by Japan Airlines Corp. (9201.TO)

Last week, ANA said it found "small damage" to the coated wires in two Boeing 787 emergency locator transmitters, or ELTs, in an inspection. ANA found damage to the rubber covering the battery wires of one ELT aboard a 787, and one replacement unit not aboard an aircraft. That followed a fire earlier this month on an Ethiopian Airlines 787 parked at London's Heathrow Airport.
И катарцы:
http://www.news24.com/Technology/News/Q ... r-20130726
Dubai - Qatar Airways said on Friday it had taken one of its Boeing 787 Dreamliners out of service following what it described as a "minor" technical issue, as pressure mounted on the plane maker over possible new electrical problems with the advanced jet.

The airline and Boeing declined to give further details but industry sources said they were treating seriously reports that the aircraft had been grounded for days after smoke was seen near an electrical panel.

The 787 has suffered a spate of mishaps in recent weeks, including a spontaneous fire on an Ethiopian Airlines-owned 787 that broke out while the plane was parked at a remote stand at London's Heathrow airport for eight hours on 12 July.

According to Web-tracking service Flightaware, the Qatar Airways aircraft, registered as A7-BCB, has not flown since Sunday, an unusually long downtime for a long-haul jet designed to save on fuel bills.

Qatar Airways confirmed an aircraft had been taken out of service, but said no flights had been cancelled as a result.

"This is a minor issue for us, and not an incident, so we are not commenting," an airline spokesperson said.

A spokesperson for Boeing said, "We request that you channel all your enquiries to Qatar Airways."

Two people familiar with the matter, asking not to be identified, said smoke had been reported near an electrical compartment while the jet was on the ground in Doha. A failure in a similar bay caused a fire during a test flight in 2010, and three of the jets, including one owned by Qatar Airways, had electrical problems last December.

A fire-brigade supervisor in Doha said it did not have any record of an incident with an airport-related call last week.

Found damage

India's aviation regulator said earlier it had started an investigation after an oven in a 787 operated by Air India overheated during a domestic flight, causing smoke.

There was no interruption to services.

Japan's ANA Holdings, which operates the world's biggest fleet of Dreamliners, also said on Friday it had found damage to the battery wiring on two 787 locator beacons, made by Honeywell International.

The US Federal Aviation Administration and Boeing instructed airlines to inspect or remove the beacons, after UK investigators found two wires pinched together in the beacon inside the Ethiopian Airlines Dreamliner at Heathrow. The resulting fire caused extensive damage to the plane.

Last December, three 787s had electrical problems that were made public. United Airlines experienced problems with electrical panels on two 787s, one of which diverted to another airport during a flight from Houston. Qatar Airways said that month that it grounded one of its 787 jets because of the same problem United had experienced. Boeing later traced the problem to faulty circuit boards in the panel.

In January, regulators grounded the global fleet of 50 Dreamliners after batteries burned on two jets within two weeks.

Regulators lifted the grounding in April after Boeing redesigned the battery system, which supplies backup power to the jet and is unrelated to the emergency beacon, known as an emergency locator transmitter, or ELT, that is designed to send out a signal to help rescuers locate an aircraft wreckage.

Qatar Airways Chief Executive Akbar Al Baker said in May that the airline had to forego $200m in lost profit because of the grounding of 787 planes, but has received compensation from Boeing for the losses. At least one other airline says it is still seeking compensation.

Electrical systems

Aviation experts say it is common for the reported number of incidents to rise when an aircraft is in the spotlight, and that all new aircraft models have incidents when they first enter service. The 787 began service in the fall of 2011.

Even aircraft with decades of service regularly suffer glitches that go unreported and rarely pose a direct threat to safety.

However, aviation experts say US and British authorities investigating the previous fires may seek to establish whether anything can be learned from a pattern of reported incidents connected in various ways to the jet's electrical systems.

Boeing Chief Executive Jim McNerney said this week he remained "highly confident" in the future of the 787 Dreamliner programme and the integrity of the company's newest aircraft.

The 787 incorporates a raft of changes in the way passenger jets are designed, including greater use of electrical systems that save weight compared with older hydraulics. It is the first passenger jet built mainly from lightweight carbon-composites.
не покупаю товары и услуги фашистских хунт прибалтики и украины.
"Мы русские - какой восторг!" А.В.Суворов
User avatar
dotcom
Уже с Приветом
Posts: 9035
Joined: 25 Oct 2011 19:02
Location: SVO->ORD->SFO

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by dotcom »

MAF, дали бы прямую ссылку на рыковский форум, что вы мучаетесь и копи-пастите по частям? Кому надо, мусор прочитают ближе к оригиналу.
User avatar
Stanford Wannabe
Уже с Приветом
Posts: 13565
Joined: 20 Dec 2009 02:45
Location: Aztlán

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by Stanford Wannabe »

dotcom wrote:MAF, дали бы прямую ссылку на рыковский форум, что вы мучаетесь и копи-пастите по частям? Кому надо, мусор прочитают ближе к оригиналу.
По сути, надо понимать, возражений не возникает. И причём тут какой то Рыков, когда информация от западных источников?
User avatar
dotcom
Уже с Приветом
Posts: 9035
Joined: 25 Oct 2011 19:02
Location: SVO->ORD->SFO

Re: Финита ля Дримлайнер?

Post by dotcom »

А у вас молоко убежало? Человек знает, про какой форум идет речь. Или вы его адвокат?

Return to “Авиация, космонавтика, мореплавание”