Работа авиадиспетчера
-
- Уже с Приветом
- Posts: 2934
- Joined: 24 Dec 2001 10:01
- Location: SPb -> Lexington, KY -> Atlanta, GA
Работа авиадиспетчера
Кто может мне рассказать о работе авиадиспетчера?
Насколько сложно? Как платят? Как научиться? Какая сертификация нужна? Долго ли это? Стоит ли?
Спасибо заранее!
Насколько сложно? Как платят? Как научиться? Какая сертификация нужна? Долго ли это? Стоит ли?
Спасибо заранее!
Но если в душе лишь взведенный курок, скажи, откуда там может быть Бог (с) Макс Леонидов
-
- Уже с Приветом
- Posts: 7177
- Joined: 08 May 2003 09:16
Re: Работа авиадиспетчера
Yoksel wrote:Кто может мне рассказать о работе авиадиспетчера?
Насколько сложно? Как платят? Как научиться? Какая сертификация нужна? Долго ли это? Стоит ли?
Спасибо заранее!
Как раз вчера об этом рассказывали по NPR. Готовят их в специальной академии при FAA (вроде в Оклахоме). Нужен диплом об окончании соответствующей специальности (связанной с авиацией) в универе. По их словам, около десятка университетов сейчас готовят таких специалистов. Очень строгий отбор по психологичским критериям после 6-8 недель обучения, но они планируют заменить это очень обширным тестом. После окончания стартовая зарплате $100К + надбавки за ночные смены и пр. Потолок - $200К. Необходимые качества - знание математики, хороше пространственное мышление, способность быстро думать и принимать решения в условиях стресса, умение абстрагироваться от того факта, что в от них зависят сотни и тысячи жизней - иначе невозможно работать. В ближейшие десять лет понадобится около 12 тыс авиадиспетчеров на замену тех, кто прише на работу в 1981 году, когда Рейган уволил бастовавших диспетчеров. Они об этом не упомянули, но боюсь что можно загреметь в тьму-таракань.
-
- Удалена за наезды на участников
- Posts: 1685
- Joined: 10 May 2001 09:01
- Location: San Diego
Re: Работа авиадиспетчера
Угу мне про них рассказывали те кто учились рядом. Каждый день абитуриенты диспетчеры не прошедшие очередной экзамен паковали чемоданы ...Не первых этапах говорят отсев приличный.
Да есть еще серьезные ограничение по возрасту (для набора) .
Да есть еще серьезные ограничение по возрасту (для набора) .
-
- Уже с Приветом
- Posts: 152
- Joined: 09 Dec 2003 19:48
- Location: Foster City, CA
Re: Работа авиадиспетчера
ALK wrote:обучения, но они планируют заменить это очень обширным тестом. После окончания стартовая зарплате $100К + надбавки за ночные смены и пр. Потолок - $200К.
Вау, а я почему-то был уверен, что они копейки получают. Теперь понятно, почему хотят сделать все это дело платным...
/dev/null: Device is full
-
- Удалена за наезды на участников
- Posts: 6939
- Joined: 05 Nov 2004 18:18
-
- Уже с Приветом
- Posts: 7177
- Joined: 08 May 2003 09:16
-
- Уже с Приветом
- Posts: 6449
- Joined: 15 May 2003 00:04
- Location: LA
Re: Работа авиадиспетчера
Yoksel wrote:Кто может мне рассказать о работе авиадиспетчера?
Артур Хейли "Аэропорт"
-
- Уже с Приветом
- Posts: 2934
- Joined: 24 Dec 2001 10:01
- Location: SPb -> Lexington, KY -> Atlanta, GA
Re: Работа авиадиспетчера
ALK wrote:Нужен диплом об окончании соответствующей специальности (связанной с авиацией) в универе.
Обидно, похоже, не вышел я со специальностью - computer science мало отношения к авиации имеет...
Но если в душе лишь взведенный курок, скажи, откуда там может быть Бог (с) Макс Леонидов
-
- Удалена за наезды на участников
- Posts: 6939
- Joined: 05 Nov 2004 18:18
-
- Удалена за наезды на участников
- Posts: 1685
- Joined: 10 May 2001 09:01
- Location: San Diego
-
- Удалена за наезды на участников
- Posts: 6939
- Joined: 05 Nov 2004 18:18
RB wrote:derzkaya wrote:ALK wrote:derzkaya wrote:Ну и естественно гражданство нужно соответственное
Возможно, что и ГК пойдет, но уверенности нет.
Абсолутно не пойдет, а на некоторые позиции тебуют что бы был бывшим военным, я для мужа смотрела увы
Какие например?
ну например
Position: Air Traffic Control Specialist,AT-2152-CH
Salary Range: $61,309 to $61,310
Duty Location(s): Throughout The Nation, United States
Organization Location: Federal Aviation Administration, Air Traffic Service
Area of Consideration: Only military air traffic controllers who are either on terminal leave pending retirement from active duty military service or who retired from active duty on or after September 17, 1999, may apply.
-
- Удалена за наезды на участников
- Posts: 1685
- Joined: 10 May 2001 09:01
- Location: San Diego
derzkaya wrote:RB wrote:derzkaya wrote:ALK wrote:derzkaya wrote:Ну и естественно гражданство нужно соответственное
Возможно, что и ГК пойдет, но уверенности нет.
Абсолутно не пойдет, а на некоторые позиции тебуют что бы был бывшим военным, я для мужа смотрела увы
Какие например?
ну например
Position: Air Traffic Control Specialist,AT-2152-CH
Salary Range: $61,309 to $61,310
Duty Location(s): Throughout The Nation, United States
Organization Location: Federal Aviation Administration, Air Traffic Service
Area of Consideration: Only military air traffic controllers who are either on terminal leave pending retirement from active duty military service or who retired from active duty on or after September 17, 1999, may apply.
Скорее всего им нужны опытные люди и все. Или люди имеющие security clearance
-
- Удалена за наезды на участников
- Posts: 6939
- Joined: 05 Nov 2004 18:18
RB wrote:derzkaya wrote:RB wrote:derzkaya wrote:ALK wrote:derzkaya wrote:Ну и естественно гражданство нужно соответственное
Возможно, что и ГК пойдет, но уверенности нет.
Абсолутно не пойдет, а на некоторые позиции тебуют что бы был бывшим военным, я для мужа смотрела увы
Какие например?
ну например
Position: Air Traffic Control Specialist,AT-2152-CH
Salary Range: $61,309 to $61,310
Duty Location(s): Throughout The Nation, United States
Organization Location: Federal Aviation Administration, Air Traffic Service
Area of Consideration: Only military air traffic controllers who are either on terminal leave pending retirement from active duty military service or who retired from active duty on or after September 17, 1999, may apply.
Скорее всего им нужны опытные люди и все. Или люди имеющие security clearance
Ключевые слова - Only и may apply позволяют думать что не только «опытные люди и все». Но конечно если Вы думате подавать-удачи
-
- Удалена за наезды на участников
- Posts: 1685
- Joined: 10 May 2001 09:01
- Location: San Diego
derzkaya wrote:Ключевые слова - Only и may apply позволяют думать что не только «опытные люди и все». Но конечно если Вы думате подавать-удачи
Мне подавать в диспетчеры не надо - я пилот Просто у меня есть знакомые пилоты которые пришли из ВВС, а также знакомые диспетчеры . Поэтому если на одну позицию такие критерии это не значит что везде туда берут только военных.
-
- Удалена за наезды на участников
- Posts: 6939
- Joined: 05 Nov 2004 18:18
RB wrote:derzkaya wrote:Ключевые слова - Only и may apply позволяют думать что не только «опытные люди и все». Но конечно если Вы думате подавать-удачи
Мне подавать в диспетчеры не надо - я пилот Просто у меня есть знакомые пилоты которые пришли из ВВС, а также знакомые диспетчеры . Поэтому если на одну позицию такие критерии это не значит что везде туда берут только военных.
А я так и написала-на некоторые берут только военных, но на все только граждан так разговр был можно ли с грин картой или нет.
-
- Удалена за наезды на участников
- Posts: 1685
- Joined: 10 May 2001 09:01
- Location: San Diego
http://www.thetracon.com/atcjobs.htm
Requirements To Enter the Job
- Applicants for FAA Air Traffic Control Specialist must have the following quantity and kind of experience:
General Experience:
Progressively responsible experience in administrative, technical or other work which demonstrates potential for learning and performing air traffic control work. A four year college degree can be substituted for the general experience requirement.
Specialized Experience:
Experience in a military or civilian air traffic facility which demonstrates that you possess the knowledge, skills and abilities required to perform the level of work of the specialization for which you are applying. Persons with a four year college degree and a test score of 75.1 or higher on the Air Traffic Controller Aptitude Test will be admitted to controller training at the FAA Academy at Oklahoma City, OK.
Physical Requirements
- Candidates must be able to pass a physical examination (including normal color vision). Air traffic control specialists are required to requalify in a physical examination given annually.
Written Test and Interview
- Applicants must also pass a comprehensive written test and complete a personal interview during which alertness, decisiveness, diction, poise and conciseness of speech are evaluated. Because studies show that the unique skills necessary for success as a controller diminish with age, a maximum age of 30 has been established for entry into an FAA tower or center controller position.
The job announcement will specify the "area of consideration", meaning the type of applicant sought. Some announcements are open only to military controllers. The announcement will also specify the duties of the position and how to document your experience and education in order to meet the eligibility requirements. The following are general requirements for employment with the FAA
Requirements To Enter the Job
- Applicants for FAA Air Traffic Control Specialist must have the following quantity and kind of experience:
General Experience:
Progressively responsible experience in administrative, technical or other work which demonstrates potential for learning and performing air traffic control work. A four year college degree can be substituted for the general experience requirement.
Specialized Experience:
Experience in a military or civilian air traffic facility which demonstrates that you possess the knowledge, skills and abilities required to perform the level of work of the specialization for which you are applying. Persons with a four year college degree and a test score of 75.1 or higher on the Air Traffic Controller Aptitude Test will be admitted to controller training at the FAA Academy at Oklahoma City, OK.
Physical Requirements
- Candidates must be able to pass a physical examination (including normal color vision). Air traffic control specialists are required to requalify in a physical examination given annually.
Written Test and Interview
- Applicants must also pass a comprehensive written test and complete a personal interview during which alertness, decisiveness, diction, poise and conciseness of speech are evaluated. Because studies show that the unique skills necessary for success as a controller diminish with age, a maximum age of 30 has been established for entry into an FAA tower or center controller position.
The job announcement will specify the "area of consideration", meaning the type of applicant sought. Some announcements are open only to military controllers. The announcement will also specify the duties of the position and how to document your experience and education in order to meet the eligibility requirements. The following are general requirements for employment with the FAA