avitya wrote:Ну как раз закон не запрещает организовывать, а привычка -- вторая натура. Люди, которые может и отличные токари, но 30 лет привыкли ходить под профсоюзными бонанзами, сразу захотят.
Другое дело, что ЮК это right to work штат и навязать всем это выйдет.
Но в общем, я буду, конечно, рад если они найдут работу и двинут в ЮК, вместо того, чтоб сидеть тут на пособии.
@PHW: перевезут токаря? сколько стоит обучить нового против перевода старого с тенюром, и как следствии более дорого с самого начала? Может скажут, если доедете своим ходом, то возьмём на стартовую позицию.
Интересная статья по этой теме:
http://wepartypatriots.com/wp/2013/08/2 ... on-demand/
Boeing’s South Carolina facility is running behind projections and won’t make its goal of producing three 787 Dreamliners a month by the end of 2013. In fact, the Everett plant will have to make up the difference in order for the company to reach its overall goal of 10 jetliners a month by year’s end.
...
The cost savings associated with moving to South Carolina, where workers are paid nearly half of what workers in the Everett, WA plant make, are now for naught. The Everett plant will be counted on to make up the difference.
For Boeing, the news is only getting worse as one of their largest global competitors, Airbus, is looking to move to Washington state to build their new engineering center. Airbus Americas Chairman Allan McArtor explained the move:
We are attracted to Washington state for the same reason we were attracted to Wichita. That’s where the talent is,” he said. “If you want to have access to the talent that developed over the last 100 years of aviation, Washington is very fertile ground.”
Кстати, не знал про Airbus и WA.
(пока писал этот месседж, выше уже написали про Airbus и Alabama).