Покритикуйте резуме, плизз

В областях, не связанных с IT
User avatar
Ната
Уже с Приветом
Posts: 1105
Joined: 21 Dec 2001 10:01
Location: Mountain View, CA, Mississauga ON, Thornhill ON

Покритикуйте резуме, плизз

Post by Ната »

OBJECTIVE: To obtain a position in public or private accounting as accountant or bookkeeper.



SUMMARY OF QUALIFICATIONS:

Self-motivated, capable to quickly learn new material. Able to work under tight deadlines and rapidly changing priorities. Work well with others as well as independently.

Taking courses towards CPA designation.
Energetic and self-motivated team player.
At ease in high stress environments requiring superior ability to effectively handle multi-task levels of responsibility.
Deep knowledge of MS Excel & various accounting software.
Fluent in Russian and Hebrew.



COMPUTER SKILLS:



· Windows

· Word

· Excel

· Peachtree

· Quickbooks

· E-mail and Internet





WORK EXPERIENCE:



Bookkeeper 2003- Present

Marie Calendars, Cupertino, CA

· Cash reconciliation and control with Corporate

· Daily checks deposit to the bank

· Manage petty cash

Forecasting reports

· Invoicing

· Filing, archiving and other Misc. accounting duties .



General Accountant / Accounts Receivable - Collector 1998 - 2001

M.G.R. Ltd/ Israel



Audits financial accounts and validates expenditure claims; tracks and monitors compliance with

budgets, contracts, and grants;

· Process work on spreadsheets;

· Trained staff in auditing procedures.

· Review and adjust general ledgers.

· Prepare sales and quarterly payroll tax reports.

· Reconcile, balance, research, and resolve open items in a timely manner.

· Customer invoices and refunds.



Accounts Payable / Bookkeeping Clerk 1995 - 1997

Private accounting services firm/ Israel.



· Maintains accounts payable billings, reimbursing vendors in a timely manner;

· Processes paperwork for arbitration payments;

· Data entry / input approved invoices

· Setup new vendors

· Setup system payable defaults

· Performed rapidly Tax Refund service for individual customers.

· Prepared paychecks.

· Reconciled bank statements.

· Preparing monthly A/P reports.



EDUCATION:



H&R Blocks Income tax class 2003



De Anza College, Cupertino, CA. 2002- 2003

B. A. Degree – Accounting, emphasis in Practice (candidate).





Santa Clara Adult Education, Santa Clara, CA. 2001- 2002

Accounting program course. Levels 1, 2,3



College of Management, Ashdod, Israel. 1997 – 1999

Accounting and Finance



A.A. degree Accounting / Finance

Institute of Management & Economics , Tashkent, Uzbekistan 1991 – 1993
User avatar
FF
Уже с Приветом
Posts: 358
Joined: 13 Aug 2002 18:52
Location: USA

Post by FF »

Ната, детское резюме у вас какое-то. Вы написали письмо а не резюме. Не тот язык.


OBJECTIVE: To obtain a position in public or private accounting as accountant or bookkeeper. --- уберите слово "обтейн" и лучше уж запишите через слэш accountant/bookkeeper in public or private sectors- что-то в этом роде



SUMMARY OF QUALIFICATIONS:

Self-motivated, capable to quickly learn new material. Able to work under tight deadlines and rapidly changing priorities. Work well with others as well as independently. - э это пишут все. Все 200 резюме полученных на позицию бухгалтера будут содержать эти слова. Ну и чем вы отличаетесь от остальных? В саммери пишется самлое-самое супер о вас. У вас должны быть сильные места будь то образование или достижения на работе. Влепите их сюда. Пусть работодатель запинтересуется! Заинтригуйте его.

Taking courses towards CPA designation. (toward or towardS ?). А вообще лучше перефразировать в более выгодном плане , например CPA designation - in process.
Energetic and self-motivated team player.
At ease in high stress environments requiring superior ability to effectively handle multi-task levels of responsibility.
Deep knowledge of MS Excel & various accounting software - какие? .
Fluent in Russian and Hebrew--> Foreign Language Skills



COMPUTER SKILLS: их лучше перечислить встрочку в саммери т после слова "какие"



· Windows

· Word

· Excel

· Peachtree

· Quickbooks

· E-mail and Internet





WORK EXPERIENCE: ---> Experience



Bookkeeper 2003- Present

Marie Calendars, Cupertino, CA -->
2003-present Название организации, Адрес
Должность





· Cash reconciliation and control with Corporate - обьем кэш с которым работали

· Daily checks deposit to the bank - плохой английский

· Manage petty cash- обоем кеш указать в цыфрах

Forecasting reports - КАКИЕ репортс? Есть разные форкасты -для кеш, для бюджета итд. Какой период покрывал форкаст - -3, 6, 12 мес? Сколько департментов?

· Invoicing - избегайте писать одним словом.

· Filing, archiving and other Misc. accounting duties .



General Accountant / Accounts Receivable - Collector 1998 - 2001

M.G.R. Ltd/ Israel



Audits financial accounts and validates expenditure claims; tracks and monitors compliance with

budgets, contracts, and grants;

· Process work on spreadsheets;

· Trained staff in auditing procedures.

· Review and adjust general ledgers.

· Prepare sales and quarterly payroll tax reports.

· Reconcile, balance, research, and resolve open items in a timely manner.

· Customer invoices and refunds.



Accounts Payable / Bookkeeping Clerk 1995 - 1997

Private accounting services firm/ Israel.



· Maintains accounts payable billings, reimbursing vendors in a timely manner;

· Processes paperwork for arbitration payments;

· Data entry / input approved invoices

· Setup new vendors

· Setup system payable defaults

· Performed rapidly Tax Refund service for individual customers.

· Prepared paychecks.

· Reconciled bank statements.

· Preparing monthly A/P reports.



EDUCATION:



H&R Blocks Income tax class 2003



De Anza College, Cupertino, CA. 2002- 2003

B. A. Degree – Accounting, emphasis in Practice (candidate).





Santa Clara Adult Education, Santa Clara, CA. 2001- 2002

Accounting program course. Levels 1, 2,3



College of Management, Ashdod, Israel. 1997 – 1999

Accounting and Finance



A.A. degree Accounting / Finance

Institute of Management & Economics , Tashkent, Uzbekistan 1991 – 1993

Powered by phpBB 2.0.5 © 2001 phpBB

Я бы рекомендовала настоятельно каждому человеку, ищущему работу пользоваться услугами профессионалов по написанию резюме. Ваше резюме "никакое". Я понимаю что вы хороший специалист но резюме никакое :pain1: Дальше я уже не исправляла но вы сами видите что каждая строчка резюме должна быть переписана. Если вы пишеет резюме не перечисляйте свои обязанности а подходите к его написанию с точки зрения эмлоера т.е. всегда имейте в ввиду фразу нанимателя читающего ваше резюме и думающего " а что для меня? какую выгоду я могу извлечь наняв этого человека"
П.С. людиии! Почему вы не читаете книжки?!
кто хочет- тот ищет возможностей, а кто не хочет - тот ищет причины.
User avatar
Ната
Уже с Приветом
Posts: 1105
Joined: 21 Dec 2001 10:01
Location: Mountain View, CA, Mississauga ON, Thornhill ON

Post by Ната »

А какую книжку вы можете порекомендовать ?

Спасибо зо критику 8O
Ната
User avatar
thinker
Уже с Приветом
Posts: 26871
Joined: 29 Aug 2000 09:01

Post by thinker »

Ната wrote:А какую книжку вы можете порекомендовать ?

Спасибо зо критику 8O


Да любую из любого книжного магазина. :umnik1: Для начинающего, вроде Вас, подойдёт абсолютно любое руководство по написанию резюме. У вас хотя бы появятся начальные знания. Basic ... После этого, Ваше резюме уже можно здесь публиковать, чтобы мы его проверяли. 8) А пока, согласен с предыдущим оратором - резюме никакое.

Сам я пользовался вот этой книгой, купленой несколько лет назад в SAMS:
"How to say it in your job search"
Robbie Miller Kaplan
http://www.job-resources.com/
All rights reserved, all wrongs revenged.

Return to “Карьера и Работа”