FAA looks at videos taken in cockpits

И прочий транспорт будущего
User avatar
KP580BE51
Уже с Приветом
Posts: 15007
Joined: 14 Jun 2005 11:50
Location: Ukraine

Post by KP580BE51 »

pic wrote:
KP580BE51 wrote:Есть и кто ауру ощущает, с торсионными полями, а радиацию вообще по вкусу чувствует. :umnik1:



Communications: During an ionospheric storm, some radio frequencies are absorbed and others are reflected, leading to rapidly fluctuating signals and unexpected propagation paths. Although TV and commercial radio stations are little affected by solar activity; ground-to-air, ship-to-shore, Voice of America, Radio Free Europe and amateur radio are frequently disrupted. High frequency radiowave communication is most affected because this frequency depends on reflection from the ionosphere to carry signals over great distances. Therefore radio operators using high frequencies rely on solar and geomagnetic alerts to keep their communication circuits up and running. Likewise, some search and rescue, military detection or early-warning systems are also affected by solar activity. Specifically, over-the-horizon radars bounce signals off the ionosphere in order to monitor the launch of aircraft and missiles from long distances. During geomagnetic storms, this system can be severely hampered by radio clutter — as was a major concern in the recent war in Iraq. Lastly, the Federal Aviation Administration routinely receives alerts of solar radio bursts so that it can recognize communication problems and forego unnecessary maintenance.
Navigation Systems: Image depicting the impacts of space weather on navigation systems.Navigation Systems: The accuracy of navigation systems using very low frequency signals (i.e., LORAN) depends on knowing the altitude of the ionosphere's lower boundary. Some airplanes and ships use these very low frequency signals to determine their positions. During solar events and geomagnetic storms, however, the altitude of the ionosphere's lower boundary can change rapidly, thus introducing errors of up to several kilometers. If navigators are alerted that a proton event or geomagnetic storm is in progress, they can switch to a backup navigation system. Likewise, global positioning systems operate by transmitting radio waves from satellites to the ground, ships, aircraft or other satellites and therefore are also sensitive to ionospheric changes due to geomagnetic storms.

http://www.magazine.noaa.gov/stories/mag93.htm
User avatar
pic
Уже с Приветом
Posts: 2379
Joined: 13 Sep 2007 23:15
Location: San Diego, CA

Post by pic »

Electric Power: Geomagnetic storms are harmful to electrical transmission equipment, and damage to transformers and transmission lines can leave entire grids without power. By receiving geomagnetic storm alerts and warnings, power companies can act to minimize damage and power outages.

:)
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.
User avatar
KP580BE51
Уже с Приветом
Posts: 15007
Joined: 14 Jun 2005 11:50
Location: Ukraine

Post by KP580BE51 »

pic wrote:Electric Power: Geomagnetic storms are harmful to electrical transmission equipment, and damage to transformers and transmission lines can leave entire grids without power. By receiving geomagnetic storm alerts and warnings, power companies can act to minimize damage and power outages.

:)

Где тут про связь на СВЧ, в пределах прямой видимости между самолетом и диспетчером?
User avatar
pic
Уже с Приветом
Posts: 2379
Joined: 13 Sep 2007 23:15
Location: San Diego, CA

Post by pic »

KP580BE51 wrote:Где тут про связь на СВЧ, в пределах прямой видимости между самолетом и диспетчером?


Ну как же ...Камера может создавать помехи а магнитная буря нет?
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.
User avatar
KP580BE51
Уже с Приветом
Posts: 15007
Joined: 14 Jun 2005 11:50
Location: Ukraine

Post by KP580BE51 »

pic wrote:
KP580BE51 wrote:Где тут про связь на СВЧ, в пределах прямой видимости между самолетом и диспетчером?


Ну как же ...Камера может создавать помехи а магнитная буря нет?
Насколько я знаю - да.
User avatar
pic
Уже с Приветом
Posts: 2379
Joined: 13 Sep 2007 23:15
Location: San Diego, CA

Post by pic »

KP580BE51 wrote:]Насколько я знаю - да.


А насколько я знаю нет . Иногда связь с вышеописанными явлениями таки портится
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.
User avatar
KP580BE51
Уже с Приветом
Posts: 15007
Joined: 14 Jun 2005 11:50
Location: Ukraine

Post by KP580BE51 »

pic wrote:
KP580BE51 wrote:]Насколько я знаю - да.


А насколько я знаю нет . Иногда связь с вышеописанными явлениями таки портится

В пределах прямой видимости на СВЧ?
User avatar
pic
Уже с Приветом
Posts: 2379
Joined: 13 Sep 2007 23:15
Location: San Diego, CA

Post by pic »

KP580BE51 wrote:В пределах прямой видимости на СВЧ?


Естественно я в стратосфере не летаю
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.
User avatar
KP580BE51
Уже с Приветом
Posts: 15007
Joined: 14 Jun 2005 11:50
Location: Ukraine

Post by KP580BE51 »

pic wrote:
KP580BE51 wrote:В пределах прямой видимости на СВЧ?


Естественно я в стратосфере не летаю

В прямой видимости? Какое расстояние и какая частота?
User avatar
pic
Уже с Приветом
Posts: 2379
Joined: 13 Sep 2007 23:15
Location: San Diego, CA

Post by pic »

KP580BE51 wrote:В прямой видимости? Какое расстояние и какая частота?

На расстоянии пяти десяти миль Частоты разные от 110.00 до
130.0 MHz
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.
User avatar
KP580BE51
Уже с Приветом
Posts: 15007
Joined: 14 Jun 2005 11:50
Location: Ukraine

Post by KP580BE51 »

pic wrote:
KP580BE51 wrote:В прямой видимости? Какое расстояние и какая частота?

На расстоянии пяти десяти миль Частоты разные от 110.00 до
130.0 MHz

Не верю что есть разница. Если пяти... десяти миль. А не пятидесяти. Хотя и в "пятидесяти" тоже не верю. :pain1:
User avatar
pic
Уже с Приветом
Posts: 2379
Joined: 13 Sep 2007 23:15
Location: San Diego, CA

Post by pic »

KP580BE51 wrote:Не верю что есть разница. Если пяти... десяти миль. А не пятидесяти. Хотя и в "пятидесяти" тоже не верю. :pain1:


Ну и здорово вам и не надо . Bы же не летаете :)
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.
User avatar
KP580BE51
Уже с Приветом
Posts: 15007
Joined: 14 Jun 2005 11:50
Location: Ukraine

Post by KP580BE51 »

pic wrote:
KP580BE51 wrote:Не верю что есть разница. Если пяти... десяти миль. А не пятидесяти. Хотя и в "пятидесяти" тоже не верю. :pain1:


Ну и здорово вам и не надо . Bы же не летаете :)

Но телевизор-то я смотрел. Еще в те времена когда не было кабельного, и инета.
User avatar
pic
Уже с Приветом
Posts: 2379
Joined: 13 Sep 2007 23:15
Location: San Diego, CA

Post by pic »

KP580BE51 wrote:Но телевизор-то я смотрел. Еще в те времена когда не было кабельного, и инета.


Ну я тоже . И рога крутил постоянно и плоскогубцами каналы переключал :)
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.
User avatar
KP580BE51
Уже с Приветом
Posts: 15007
Joined: 14 Jun 2005 11:50
Location: Ukraine

Post by KP580BE51 »

pic wrote:
KP580BE51 wrote:Но телевизор-то я смотрел. Еще в те времена когда не было кабельного, и инета.


Ну я тоже . И рога крутил постоянно и плоскогубцами каналы переключал :)

Я и антенны делал. В любом случае. Ионосфера, на которую может влиять солнце, далеко, а передатчик рядом.
User avatar
KP580BE51
Уже с Приветом
Posts: 15007
Joined: 14 Jun 2005 11:50
Location: Ukraine

Post by KP580BE51 »

dup
User avatar
pic
Уже с Приветом
Posts: 2379
Joined: 13 Sep 2007 23:15
Location: San Diego, CA

Post by pic »

KP580BE51 wrote:Я и антенны делал. В любом случае. Ионосфера, на которую может влиять солнце, далеко, а передатчик рядом.


Тем не менее иногда в такие дни стоит треск статики на радио Причем на нескольких разных самолетах .
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.
User avatar
genka8
Уже с Приветом
Posts: 7979
Joined: 16 Jun 2004 23:01
Location: Kiev-> Charm(?) City

Re:

Post by genka8 »

Privet wrote:
MaxSt wrote:http://www.news.com.au/story/0,23599,24469164-2,00.html

A passenger clicking a wireless mouse mid-flight recently sent a Qantas jumbo jet off course on a three-degree bank, an ATSB report revealed.

..."


Я не совсем понимаю как ATSB определило, что причиной отклонения стала именно эта мышка. Только не надо мне говорить, что раз об этом пишется в репорте Safety Bureau, то это наверняка правда. Подтвердить правоту данного репорта может только достаточно точный эксперимент. Скорее всего кто-то из пассажиров заявил о том, что в этот момент им или кем-то использовалась такая мышка для компьютера. Это маловато для достоверности.

Читал, что они уже обвиняют авионику, а не технику пассажиров.
Бред все эти запреты. Если бы самолеты делали так, что их мог сбить с толку телефон или Wi-Fi, я бы ездил поездом.
Who его знает

Return to “Авиация, космонавтика, мореплавание”